تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شد | کناره‌گیری نماینده طیف پایداری به نفع رسایی

با انصراف علی شیرین‌زاد نماینده پایداری، رسایی عضو هیأت نظارت بر مطبوعات شد.

نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شد | کناره‌گیری نماینده طیف پایداری به نفع رسایی

رویداد ۲۴| عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت بر مطبوعات تعیین شد. در جلسه علنی امروز و در جریان انتخاب یک نفر از نمایندگان با معرفی کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو در هیأت نظارت بر مطبوعات، نمایندگان مجلس با ۱۰۴ رای موافق، حجت الاسلام حمید رسایی را به عنوان عضو ناظر مجلس در این هیأت انتخاب کردند.

علی شیرین‌زاد نماینده عضو جبهه پایداری، اما انصراف داد و به این ترتیب حمید رسایی به عنوان عضو هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

امیر قطبی از سوی قوه قضائیه، پدرام پاک آیین، از طرف مدیران مسئول مطبوعات، محسن قمی به نمایندگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمودرضا جمشیدی از طرف حوزه علمیه قم اعضای فعلی هیات نظارت بر مطبوعات هستند و حالا حمید رسایی نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به جمع آن‌ها اضافه می‌شود.

گفتی است، هیات نظارت بر مطبوعات به موجب مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است.
بر اساس ماده ۱۱، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده این هیات است و در صورتی که صاحب پروانه یکی از شرایط مقرر در قانون مطبوعات را از دست بدهد، به تشخیص هیات نظارت پروانهٔ نشریه لغو می‌شود.

نظرات شما